آتش نشانی-اخبار حوادث و آموزش - امداد و نجات fire house NFSI - كنترل فشارهاي رواني

تماس 09102050323

logo-samandehi

آتش نشانی - امداد و نجات
شروع به فعالیت 23-5-92
دریافت مجوز 17-8-94
دارای مجوز
نشر دیجیتال برخط به شماره 2324 از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

و همچنین مجوز رسانه برخط اختصاصی با کد شامد 1-1-698164-65-3-1 از سامانه محتوای فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

دامنه های اختصاصی ما:
www.saveh125.ir
www.125saveh.ir


شماره های تماس مدیر سایت :

09102050323

09999901250

(کارشناس مدیریت و فرماندهی در حریق و حوادث آتش نشان مهرداد شاهرخ)

---------------------------------------

آدرس وب سایت تازه تاسیس آتش نشانی شهرصنعتی کاوه

www.kaveh125.ir

منوی اصلی

جشنواره وب

كنترل فشارهاي رواني سه جزء دارد:

1-  شناخت فشارهاي رواني

2- پيشگيري از فشارهاي روانی

3- كاهش فشارهاي رواني

شناخت فشارهاي رواني: با يادگيري علائم هشدار دهنده فشارهاي رواني و مشاهده آن در شخص مي توان باعث كاهش و يا پيشگيري از فشارهاي رواني اقدامات مؤثر را انجام داد.اين علائم عبارتند از:

1- تحريك پذيري و كج خلقي (اغلب به طور مستقيم متوجه همكاران، خانواده و دوستان مي شود).

2- ناتواني در تمركز

3- تغيير حالت طبيعي

4- مشكل خواب يا كابوس (در افرادي كه به صورت ساعتهاي چرخشي كار مي كنند و الگوي خواب آنها از حالت طبيعي خارج مي شود شايع است).

5- اضطراب

6- دو دلي و ترديد

7- احساس گناه

8- از دست دادن اشتها

9- از دست دادن ميل جنسي

      10- از دست دادن علاقه به كار

      11- در مورد آخر انزوا و گوشه گيري

پيشگيري از فشارهاي رواني:

الف) خوب بخوريد:يك رژيم غذايي متعادل و سالم در پيشگيري از فشارهاي رواني مؤثر است. مواد غذايي مانند نان، برنج، ماكاروني، سبزيجات، ميوه، شير، ماست، پنير، گوشت، مرغ، ماهي، تخم مرغ، حبوبات و مقدار محدودي چربي (روغن و شيريني) باشد. بهتر است مقداري چربي و شيريني موجود در رژيم غذايي خود را كم كنيد خوردن مقدار زيادي شيريني باعث افزايش قند خون شده و دو ساعت بعد از مصرف آن قند خون پايين آمده

در نتيجه ميل به خوردن شيريني افزايش مي يابد بهتر است از نان، حبوبات و برنج استفاده كنيم و انرژي لازم را از اين دسته مواد كسب نمائيد.

ب)خوب بنوشيد:نوشيدن مقدار كافي از مايعات براي افراد فعالي كه سرويسهاي فوريتهاي پزشكي را ارائه مي دهند مهم است كم شدن آب بدن خطر عمده اي براي مأموران نيروي انتظامي، آتش نشانيها و پرشنل فوريتهاي پزشكي يا اورژانس مي باشد. نوشيدن آب به مقدار كافي جهت انجام فرآيندهاي بدن ضروري است. آب ميوه طبيعي نيز منبع خوبي جهت مايعات به حساب مي آيد. از مصرف بيش از اندازه كافئين خودداري كنيد. زيرا با عث مي شود كه آدرنالين در بدن آزاد شود كه اين هورمون باعث افزايش فشار خون و همچنين افزايش فشارهاي رواني مي شود. بنابراين نوشيدن چاي و يا قهوه را محدودتر كنيد. همچنين از مصرف نوشابه هاي الكلي خودداري كنيد.

ج) شاد باشيد:يك شخص شاد آسيب زيادي ازفشارهاي رواني نمي بيند مهم اين است كه روش زندگي شما متعادل باشد بهتر است در محيط كار و حتي منزل قبل از اينكه مشكلات موجود به فشار رواني تبديل شود آنها را مطرح كنيد.سعي كنيد فعاليتهايتان طوري باشد كه زمان كافي براي خواب و فعاليتهاي شخصي داشته باشيد، اوقاتي را با دوستانتان و افراد فاميل سپري كنيد. سعي كنيد با دوستاني كه همكارتان هستند كمتر رابطه داشته باشيد تا در وقت استراحت مجدداً مشكلات كار به ميان كشيده نشود. به طور منظم ورزش كنيد بهترين فعاليت شنا، دويدن و دوچرخه سواري مي باشد چون در هواي آزاد انجام مي شود.

كاهش فشارهاي رواني:

اگر فشارهاي رواني موجود در محيط كار يا خانه باعث ايجاد تنش هاي روحي مداوم مي شوند بهتر است از افراد متخصص كمك بگيريد اين افراد آموزش ديده اند كه بدون پيش داوري ابتدا به حرفهاي شما گوش فرا دهند و سپس به حل مسائلي كه عامل فشارهاي رواني شماست كمك خواهند كرد.

جمع بندي:

موارد زير مي تواند از فشارهاي رواني در مواقع بروز حادثه و حين انجام عمليات بكاهد:آموزش فشارهاي رواني قبل از زمان حادثه (اين مورد به امدادگران كمك مي كند كه واكنشهاي طبيعي فشارهاي رواني را نسبت به موقعيتهاي اورژانسي پيش آمده بشناسند و درك كند)، حمايت رواني توسط افراد همكار و همقطار در صحنه حادثه، برقراري جلسه هاي كنكاش منتقدانه فشارهاي رواني ناشي از حادثه كه اين جلسه معمولاً بين 4 تا 72 ساعت پس از حادثه هاي بزرگ برگزار مي شود و مسؤولين پيشنهادات و اطلاعاتي را در مورد فشارهاي رواني ارائه مي دهند اگر امدادگري فكر مي كند كه علائم و نشانه اي از فشارهاي رواني غير عادي را نشان مي دهد بايد با مسؤول خود يا يك مشاور صحبت كند و راهنمائيهاي لازم را دريافت كند.





کنترل فشارهای روانی
ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 18 بهمن ماه، 1395 توسط mehrdad  پرینت
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 نردبان هاي ايمني در عمليات نجات  [ شنبه، 25 ارديبهشت ماه، 1395 ] 4364 مشاهده
 دستگاههای تنفسی  [ ، -78 فروردين ماه، -621 ] 1826 مشاهده
 مجموعه سوالات بخش دوم کمک های اولیه  [ ، -78 فروردين ماه، -621 ] 2534 مشاهده
 آشنایی با تجهیزات امداد ونجات  [ پنجشنبه، 28 مرداد ماه، 1395 ] 1777 مشاهده
 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نام شما: (ضروری): 
ایمیل شما: (ضروری): 
نظر:


:) ;) |) :- :( :0 :# *) ^) +)) :} |(( @: (:) :? :**
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]

امتیاز دهی به مطلب

انتخاب ها


 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب