آتش نشانی ساوه -اخبار حوادث و آموزش - امداد و نجات fire house NFSI - كنترل فشارهاي رواني


جستجو در سایت



جستجو در وب
جستجوی سايت

09102050323

آتش نشانی - امداد و نجات

تاریخ شروع به فعالیت سایت

23 مرداد 92
logo-samandehi

اولین و تنها سایت آموزش آتش نشانی و مباحث مرتبط در ساوه
و به روز ترین سایت به صورت آپدیت های روزانه و هفتگی در استان
برای دسترسی سریعتر به این پایگاه میتوانید از سه آدرس

www.kaveh125.ir
www.saveh125.ir
www.125saveh.ir

*************

تلگرام09102050323

ارسال نظر از طریق سایت

لیست دارو ها و موارد استفاده

گالری تصاویر سایت

گره ها و طناب ها NEW!

عضويت سريع

شناسه :
نام اصلي:
ايميل:
تايپ مجدد:
رمز عبور:
تايپ مجدد:
 

كنترل فشارهاي رواني سه جزء دارد:

1-  شناخت فشارهاي رواني

2- پيشگيري از فشارهاي روانی

3- كاهش فشارهاي رواني

شناخت فشارهاي رواني: با يادگيري علائم هشدار دهنده فشارهاي رواني و مشاهده آن در شخص مي توان باعث كاهش و يا پيشگيري از فشارهاي رواني اقدامات مؤثر را انجام داد.اين علائم عبارتند از:

1- تحريك پذيري و كج خلقي (اغلب به طور مستقيم متوجه همكاران، خانواده و دوستان مي شود).

2- ناتواني در تمركز

3- تغيير حالت طبيعي

4- مشكل خواب يا كابوس (در افرادي كه به صورت ساعتهاي چرخشي كار مي كنند و الگوي خواب آنها از حالت طبيعي خارج مي شود شايع است).

5- اضطراب

6- دو دلي و ترديد

7- احساس گناه

8- از دست دادن اشتها

9- از دست دادن ميل جنسي

      10- از دست دادن علاقه به كار

      11- در مورد آخر انزوا و گوشه گيري

پيشگيري از فشارهاي رواني:

الف) خوب بخوريد:يك رژيم غذايي متعادل و سالم در پيشگيري از فشارهاي رواني مؤثر است. مواد غذايي مانند نان، برنج، ماكاروني، سبزيجات، ميوه، شير، ماست، پنير، گوشت، مرغ، ماهي، تخم مرغ، حبوبات و مقدار محدودي چربي (روغن و شيريني) باشد. بهتر است مقداري چربي و شيريني موجود در رژيم غذايي خود را كم كنيد خوردن مقدار زيادي شيريني باعث افزايش قند خون شده و دو ساعت بعد از مصرف آن قند خون پايين آمده

در نتيجه ميل به خوردن شيريني افزايش مي يابد بهتر است از نان، حبوبات و برنج استفاده كنيم و انرژي لازم را از اين دسته مواد كسب نمائيد.

ب)خوب بنوشيد:نوشيدن مقدار كافي از مايعات براي افراد فعالي كه سرويسهاي فوريتهاي پزشكي را ارائه مي دهند مهم است كم شدن آب بدن خطر عمده اي براي مأموران نيروي انتظامي، آتش نشانيها و پرشنل فوريتهاي پزشكي يا اورژانس مي باشد. نوشيدن آب به مقدار كافي جهت انجام فرآيندهاي بدن ضروري است. آب ميوه طبيعي نيز منبع خوبي جهت مايعات به حساب مي آيد. از مصرف بيش از اندازه كافئين خودداري كنيد. زيرا با عث مي شود كه آدرنالين در بدن آزاد شود كه اين هورمون باعث افزايش فشار خون و همچنين افزايش فشارهاي رواني مي شود. بنابراين نوشيدن چاي و يا قهوه را محدودتر كنيد. همچنين از مصرف نوشابه هاي الكلي خودداري كنيد.

ج) شاد باشيد:يك شخص شاد آسيب زيادي ازفشارهاي رواني نمي بيند مهم اين است كه روش زندگي شما متعادل باشد بهتر است در محيط كار و حتي منزل قبل از اينكه مشكلات موجود به فشار رواني تبديل شود آنها را مطرح كنيد.سعي كنيد فعاليتهايتان طوري باشد كه زمان كافي براي خواب و فعاليتهاي شخصي داشته باشيد، اوقاتي را با دوستانتان و افراد فاميل سپري كنيد. سعي كنيد با دوستاني كه همكارتان هستند كمتر رابطه داشته باشيد تا در وقت استراحت مجدداً مشكلات كار به ميان كشيده نشود. به طور منظم ورزش كنيد بهترين فعاليت شنا، دويدن و دوچرخه سواري مي باشد چون در هواي آزاد انجام مي شود.

كاهش فشارهاي رواني:

اگر فشارهاي رواني موجود در محيط كار يا خانه باعث ايجاد تنش هاي روحي مداوم مي شوند بهتر است از افراد متخصص كمك بگيريد اين افراد آموزش ديده اند كه بدون پيش داوري ابتدا به حرفهاي شما گوش فرا دهند و سپس به حل مسائلي كه عامل فشارهاي رواني شماست كمك خواهند كرد.

جمع بندي:

موارد زير مي تواند از فشارهاي رواني در مواقع بروز حادثه و حين انجام عمليات بكاهد:آموزش فشارهاي رواني قبل از زمان حادثه (اين مورد به امدادگران كمك مي كند كه واكنشهاي طبيعي فشارهاي رواني را نسبت به موقعيتهاي اورژانسي پيش آمده بشناسند و درك كند)، حمايت رواني توسط افراد همكار و همقطار در صحنه حادثه، برقراري جلسه هاي كنكاش منتقدانه فشارهاي رواني ناشي از حادثه كه اين جلسه معمولاً بين 4 تا 72 ساعت پس از حادثه هاي بزرگ برگزار مي شود و مسؤولين پيشنهادات و اطلاعاتي را در مورد فشارهاي رواني ارائه مي دهند اگر امدادگري فكر مي كند كه علائم و نشانه اي از فشارهاي رواني غير عادي را نشان مي دهد بايد با مسؤول خود يا يك مشاور صحبت كند و راهنمائيهاي لازم را دريافت كند.





کنترل فشارهای روانی
ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 18 بهمن ماه، 1395 توسط mehrdad  پرینت
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 راهنماي انگليسي به فارسي  [ ، -78 فروردين ماه، -621 ] 1713 مشاهده
 فرهنگ لغت انگلیسی به فارسی تجهیزات آتش نشانی  [ يكشنبه، 24 بهمن ماه، 1395 ] 194 مشاهده
 کلاس آشنایی با تجهیزات نجات از چاه  [ ، -78 فروردين ماه، -621 ] 5516 مشاهده
 نوروزی پرکار برای سازمان آتش نشانی شهرداری ساوه  [ ، -78 فروردين ماه، -621 ] 1323 مشاهده
 اطفاء حريق  [ چهارشنبه، 25 آذر ماه، 1394 ] 2520 مشاهده
 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نام شما: (ضروری): 
ایمیل شما: (ضروری): 
نظر:


:) ;) |) :- :( :0 :# *) ^) +)) :} |(( @: (:) :? :**
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]

امتیاز دهی به مطلب

انتخاب ها


 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب